- 23 octombrie 2024
- Posted by: Claudiu Iasovics
- Category: Comunicate
ANUNȚ
Activitatea de preluare a cererilor în vederea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței pentru perioada sezonului rece noiembrie 2024 – martie 2025 și a suplimentului pentru energie este în desfășurare.
Acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie se va face începând cu luna noiembrie 2024, pentru solicitanții care depun cererile și documentele doveditoare până la data de 20.11.2024 inclusiv.
Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă:
– începând cu luna depunerii cererii, pentru solicitanții care au depus cererile și documentele doveditoare până în data de 20 a lunii respective;
– începând cu luna următoare, pentru solicitanții care au depus cererile și documentele doveditoare după data de 20 a lunii;
– începând cu luna depunerii cererii, pentru beneficiarii de ajutor social al căror drept de ajutor social este stabilit începând cu acea lună, indiferent de data la care a fost depusă cererea.
Baremele de venit mediu net lunar până la care se acordă ajutoarele pentru încălzirea locuințelor și suplimentul pentru energie, valorile de referință în funcție de sistemul de încălzire și valoarea suplimentului pentru energie
- Baremele de venit mediu net lunar până la care se acordă ajutoarele pentru încălzirea locuințelor și suplimentul pentru energie
Familie: 1.386 lei/persoană
Persoană singură: 2.053 lei
- Baremele de venit mediu net lunar și procentele ȋn care se acordă ajutoarele pentru încălzirea locuințelor și suplimentul pentru energie
VENIT / MEMBRU DE FAMILIE | PROCENT |
Până la 200 lei | 100% |
200,1 lei – 320 lei | 90% |
320,1 lei – 440 lei | 80% |
440,1 lei – 560 lei | 70% |
560,1 lei – 680 lei | 60% |
680,1 lei – 920 lei | 50% |
920,1 lei – 1040 lei | 40% |
1040,1 lei – 1160 lei | 30% |
1160,1 lei – 1280 lei | 20% |
1280,1 lei – 1386 lei | 10% |
pentru persoana singură 1280,1 lei –2053 lei | 10% |
- Valoarea de referință, în funcție de sistemul de încălzire
Gaze naturale: 250 lei/lună
Energie electrică: 500 lei/lună
Combustibili solizi și/sau petrolieri: 320 lei/lună
În cazul ajutorului pentru energie termică, acesta nu poate depăși ajutorul maxim
lunar stabilit de primar, care se calculează după următoarea formulă:
Ajutor maxim lunar = Cps x CLmed x PL,
unde:
– Cps reprezintă compensarea procentuală din bugetul de stat;
– CLmed reprezintă consumul mediu lunar stabilit pe tip de apartament, prevăzut ȋn anexa nr. 1 la lege și în funcție de zona de temperatură, prevăzut în anexa nr. 2 la lege;
– PL reprezintă prețul local al gigacaloriei pentru energia termică furnizată și facturată populației prin sisteme de alimentare centralizată cu energie termică, aprobat prin hotărârea administrației publice locale, ȋn conformitate cu prevederile legale.
- Suplimentul pentru energie – se acordă lunar, pe tot parcursul anului, cumulat, în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate:
Energie electrică: 30 lei/lună
Gaze naturale: 10 lei/lună
Energie termică: 10 lei/lună
Combustibili solizi și/sau petrolieri: 20 lei/lună
În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este 70 lei/lună
ACTE NECESARE PENTRU OBȚNEREA AJUTORULUI DE ÎNCĂLZIRE CU
LEMNE, COMBUSTIBILI PETROLIERI SI SUPLIMENT ENERGIE
– cel mai recent act de proprietate al imobilului ( contract vânzare-cumpărare,moștenire etc.) contractul de închiriere sau comodat pentru a dovedi calitatea de proprietar sau chiriaş, pentru imobilul/apartamentul/locuinţa la care se solicită ajutorul ;
– actele de identitate (B.I., C.I., certificat naştere copii) ale membrilor familiei, din care să rezulte că aceştia au domiciliul sau reşedinţa la adresa la care se solicită ajutorul;
– certificatul de căsătorie, dupa caz;
– hotărâre judecătorească privind plasamentul, încredinţarea, adopţia copilului, dispoziţii privind tutela, curatela, sau stabilirea altor măsuri de protecţie pentru copii;
-pentru persoanele care au încadrare în grad de handicap- certificat de încadrare în grad de handicap
– adeverinţă de venit cuprinzând salariul net din luna anterioară depunerii cererii cu mențiunea de a se specifica pe adeverință dacă salariatul primește sau nu bonuri valorice și care este valoarea acestora (exemplu: daca ajutorul de incalzire se solicita în luna octombrie pe adeverinta se scrie salariul net aferent lunii septembrie);
– cupoane : pensie orice tip de pensie, se va prezenta cuponul din luna anterioară recalculării adică AUGUST 2024;
-alocaţii şi indemnizaţii, ajutor de şomaj, sau pentru orice altă prestaţie socială , din luna anterioară depunerii cererii;
– adeverinţă doveditoare a faptului că solicitantul sau membrii familiei nu realizează venituri impozabile, eliberată de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Arad, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 16 ani (chiar daca sunt salariati, pensionari sau au indemnizații sociale);- se solicită la primărie
-alte venituri realizate în țară sau străinătate;
– adeverinţă de la scoală/facultate pentru elevi/studenţi, din care să rezulte dacă beneficiază sau nu de bursă;
– decizia de impunere pentru persoanele care realizează venituri din activităţi independente sau chirii;
– adeverinţa de la registrul agricol din localitatea de domiciliu și/sau din localitatea în care deține terenuri agricole
–foaie de patrimoniu eliberată de Compartimentul Impozite si Taxe Locale din cadrul Primariei Nădlac, din care să rezulte bunurile deținute în proprietate pentru toţi membrii familiei
-dovedirea gospodăririi separate se face cu factura de salubritate sau energie electrică, în situația în care la o adresă locuiesc mai multe familii;
In cazul detinerii în proprietate a unui autoturism/autoturisme şi/ sau motocicletă/motociclete se va prezenta cartea de identitate a autoturismului pentru evidenţierea vechimii.
– adeverință cu numărul contului bancar (dacă solicitantul dorește ca ajutorul de incalzire și suplimentul să fie virate în cont)
– alte acte in funcție de situație
PENTRU SUPLIMENT: factura energie electrică (toate paginile)
ACTE NECESARE PENTRU OBȚNEREA AJUTORULUI DE ÎNCĂLZIRE CU
ENERGIE ELECTRICĂ SI SUPLIMENT ENERGIE
– cel mai recent act de proprietate al imobilului ( contract vânzare-cumpărare,moștenire etc.) contractul de închiriere sau comodat pentru a dovedi calitatea de proprietar sau chiriaş, pentru imobilul/apartamentul/locuinţa la care se solicită ajutorul ;
– actele de identitate (B.I., C.I., certificat naştere copii) ale membrilor familiei, din care să rezulte că aceştia au domiciliul sau reşedinţa la adresa la care se solicită ajutorul;
– certificatul de căsătorie, dupa caz;
– hotărâre judecătorească privind plasamentul, încredinţarea, adopţia copilului, dispoziţii privind tutela, curatela, sau stabilirea altor măsuri de protecţie pentru copii;
-pentru persoanele care au încadrare în grad de handicap- certificat de încadrare în grad de handicap
– adeverinţă de venit cuprinzând salariul net din luna anterioară depunerii cererii cu mențiunea de a se specifica pe adeverință dacă salariatul primește sau nu bonuri valorice și care este valoarea acestora (exemplu: daca ajutorul de incalzire se solicita în luna octombrie pe adeverinta se scrie salariul net aferent lunii septembrie);
– cupoane : pensie – orice tip de pensie, se va prezenta cuponul din luna anterioară recalculării adică AUGUST 2024;
-alocaţii şi indemnizaţii, ajutor de şomaj, sau pentru orice altă prestaţie socială , din luna anterioară depunerii cererii;
– adeverinţă doveditoare a faptului că solicitantul sau membrii familiei nu realizează venituri impozabile, eliberată de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Arad, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 16 ani (chiar daca sunt salariati, pensionari sau au indemnizații sociale) – se solicită la primărie;
-alte venituri realizate în țară sau străinătate;
– adeverinţă de la scoală/facultate pentru elevi/studenţi, din care să rezulte dacă beneficiază sau nu de bursă;
– decizia de impunere pentru persoanele care realizează venituri din activităţi independente sau chirii;
– adeverinţa de la registrul agricol din localitatea de domiciliu și/sau din localitatea în care deține terenuri agricole
–foaie de patrimoniu eliberată de Compartimentul Impozite si Taxe Locale din cadrul Primariei Nădlac, din care să rezulte bunurile deținute în proprietate pentru toţi membrii familiei
In cazul detinerii în proprietate a unui autoturism/autoturisme şi/ sau motocicletă/motociclete se va prezenta cartea de identitate a autoturismului pentru evidenţierea vechimii.
– alte acte in funcție de situație
PENTRU SUPLIMENT: factura energie electrică (toate paginile)
ACTE NECESARE PENTRU OBȚNEREA AJUTORULUI DE ÎNCĂLZIRE CU
GAZE NATURALE SI SUPLIMENT ENERGIE
– cel mai recent act de proprietate al imobilului ( contract vânzare-cumpărare,moștenire etc.) contractul de închiriere sau comodat pentru a dovedi calitatea de proprietar sau chiriaş, pentru imobilul/apartamentul/locuinţa la care se solicită ajutorul ;
– actele de identitate (B.I., C.I., certificat naştere copii) ale membrilor familiei, din care să rezulte că aceştia au domiciliul sau reşedinţa la adresa la care se solicită ajutorul;
– certificatul de căsătorie, dupa caz;
– hotărâre judecătorească privind plasamentul, încredinţarea, adopţia copilului, dispoziţii privind tutela, curatela, sau stabilirea altor măsuri de protecţie pentru copii;
-pentru persoanele care au încadrare în grad de handicap- certificat de încadrare în grad de handicap
– adeverinţă de venit cuprinzând salariul net din luna anterioară depunerii cererii cu mențiunea de a se specifica pe adeverință dacă salariatul primește sau nu bonuri valorice și care este valoarea acestora (exemplu: daca ajutorul de incalzire se solicita în luna octombrie pe adeverinta se scrie salariul net aferent lunii septembrie);
– cupoane : pensie orice tip de pensie, se va prezenta cuponul din luna anterioară recalculării adică AUGUST 2024;
-alocaţii şi indemnizaţii, ajutor de şomaj, sau pentru orice altă prestaţie socială , din luna anterioară depunerii cererii;
– adeverinţă doveditoare a faptului că solicitantul sau membrii familiei nu realizează venituri impozabile, eliberată de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Arad, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 16 ani (chiar daca sunt salariați, pensionari sau au indemnizații sociale);- se solicită la primărie
-alte venituri realizate în țară sau străinătate;
– adeverinţă de la scoală/facultate pentru elevi/studenţi, din care să rezulte dacă beneficiază sau nu de bursă;
– decizia de impunere pentru persoanele care realizează venituri din activităţi independente sau chirii;
– adeverinţa de la registrul agricol din localitatea de domiciliu și/sau din localitatea în care deține terenuri agricole
–foaie de patrimoniu eliberată de Compartimentul Impozite si Taxe Locale din cadrul Primăriei Nădlac, din care să rezulte bunurile deținute în proprietate pentru toţi membrii familiei
-factura de gaz (toate paginile) care să fie pe numele solicitantului ajutorului de încălzire
In cazul deținerii în proprietate a unui autoturism/autoturisme şi/ sau motocicletă/motociclete se va prezenta cartea de identitate a autoturismului pentru evidenţierea vechimii.
– alte acte in funcție de situație
PENTRU SUPLIMENT: factura de gaze naturale și factura energie electrică (toate paginile)
LISTA bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune